1959 - 1963
1964 - 1968
1969 - 1973
1974 - 1978
1979 - 1983
1984 - 1988
1989 - 1993
1994 - 1998
1999 - 2003
2004 - 2008
2009 - ...

Rakstīt ziņojumu 
 
Pavediena vērtējums:
  • 0 balsis - 0 vidējais
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2010.02.03. LU MII iesaistās ESF projekta pasākumā skolniekiem
03-01-2010, 02:58 PM (Šo ziņojumu pēdējo reizi modificēja: 03-01-2010 02:59 PM redaktors.)
Ziņojums: #1
2010.02.03. LU MII iesaistās ESF projekta pasākumā skolniekiem
[Bilde Ekskursija-RLSL.gif]

Kopš dibināšanas brīža LU aģentūras „Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas” (LU MII) darbinieki jau 50 gadus veicina skolu un augstskolu jauniešu interesi par datorzinātnēm un matemātiku, apzinoties, cik svarīgi atmodināt un uzturēt jaunās paaudzes interesi par zinātni. Tāpēc LU MII ar misijas apziņu iesaistījās Eiropas Sociālā fonda projekta "Dabaszinātnes un matemātika" pasākumā "Domā citādāk! Eksaktāk!", kas ļāva 32 skolu skolēniem apmeklēt pētnieciskos institūtus un inovāciju uzņēmumus. 2010. gada 3. februārī LU MII uzņēma 10 dažādu pilsētu (Preiļu, Valmieras, Rīgas, Rēzeknes, Ugāles, Limbažiem, Tukuma, Gulbenes, Ventspils) jauniešus ar padziļinātu interesi par matemātiku un divas projekta koordinatores Ausmu Bruņinieci un Indru Mucenieci.

Viesošanās mērķis: rosināt jauniešu interesi par matemātiku un dabaszinātnēm, veicināt izpratni par eksakto zinātņu pielietojumu ikdienas dzīvē. Jaunie viesi tika sagaidīti ar īpaši viņiem sagatavotiem zinātniski populāriem izdales materiāliem un prezentācijām. Reālā laika sistēmu laboratorijā LU MII vadošā pētnieka Māra Alberta vadībā jaunieši aplūkoja LU MII zinātnieku izstrādātās skaņu pultis, kuras tiek izmantotas pasaules labākajās radiostacijās. Mākslīgā intelekta laboratorijā pētniece Gunta Nešpore demonstrēja „runājošo” datoru, kas spēj nolasīt uzrakstītu tekstu. LU MII vadošais pētnieks Kārlis Podnieks pastāstīja par Sistēmu modelēšanas un programmatūras tehnoloģiju laboratorijas galvenajiem darbības virzieniem (bioinformātiku, attēlu analīzes un apstrādes metodēm, grafu zīmēšanu, sistēmu modelēšanu) un šo jomu praktisko pielietojumu. Bet šīs pašas laboratorijas asistents Renārs Liepiņš stāstīja par institūtā izstrādāto ontoloģiju vizualizācijas rīku un izrādīja tā iespējas. Prezentācijas mijās ar dzīviem stāstījumiem un paskaidrojumiem. Tā, piemēram, liels bija skolnieku pārsteigums, uzzinot par matemātikas un dabaszinātnes ciešo saikni – ne velti vairums vadošo LU MII datorzinātnieku savulaik apguvuši matemātiķa profesiju!

Taču zinātne var būt ne vien praktiska, tā ir arī ārkārtīgi aizraujoša, intriģējoša un izaicinoša. Jaunie matemātikas entuziasti par to varēja pārliecināties, meklējot atbildes uz LU MII pētnieka, ilggadēja informātikas olimpiāžu organizētāja Mārtiņa Opmaņa sagatavotajiem nebūt ne vieglajiem loģiskajiem jautājumiem, pārbaudot savas ģeogrāfijas zināšanas LU MII vadošā pētnieka Jāņa Sedola izveidotajā spēlē ‘Zeme”, LU MII telpās apmeklējot vienīgo Latvijas informātikas vēstures muzeju un uzklausot tā atraktīvo un erudīto vadītāja, ilggadēja datorzinātņu vēstures entuziasta Andreja Skujas stāstījumu. Lielu interesi izraisīja LU MII vadošā pētnieka Andreja Cibuļa matemātiskās rotaļlietas, kas kļuva par īstu intelektuālo izaicinājumu jaunajiem eksakto zinātņu entuziastiem. Atgriežoties skolās, jaunieši saviem klases biedriem palīdzēs uz eksakto priekšmetu apmācības iespējām palūkoties citām acīm.
Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus
Citēt šo ziņu atbildē
Rakstīt ziņojumu 


Lēciens uz forumu:

KontaktiLUMIIAtgriezties uz augšuAtgriezties pie saturaArhīva skatsRSS sindikācija